.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
خانه به دوشی دانش آموزان یک مدرسه در گنبد

متولیان آموزش و پرورش گنبد کاووس در اعتراض به حکم قانونی تخلیه یک واحد آموزشی احساسات پاک دانش آموزان را به وسط کشیدند تا از این طریق سرپوشی بر ضعف های مدیریتی شان بگذارند.

به گزارش خبرنگار مهر، قضیه از این قرار است دادگستری استان برای اجرای حکم قانونی تخریب و تخلیه مدرسه ای که از چهارماه قبل تاکنون تعطیل است با اعتراض دانش آموزان منطقه مواجه می شود.

دانش آموزان این مدرسه راهنمایی که اکنون در دبستان شهدای گنبد تحصیل می کنند، در ساعت اداری و درس با حضور در مکانی دیگر و مدرسه قبلی شان با اجرای حکم مخالفت کردند!

اعتراض دانش آموزان به اجرای این حکم امری طبیعی و مسلم است زیرا سالهای سال در آن مدرسه درس خوانده اند و مهمتر آنکه این مدرسه به خانه هایشان نیز نزدیک تر است.

علاوه بر این، دانش آموزان راهنمایی اکنون در دبستان ابتدایی مشغول تحصیل هستند که فضای آموزشی، نیمکت ها و امکانات دبستان با مدرسه راهنمایی تفاوتهای بسیاری دارد.

اما پرسشی که مطرح است اینکه چرا دانش آموزان در ساعت درسی در مکانی غیر درسی حضور پیدا کرده اند، جای تامل دارد؟! و متولیان آموزش و پرورش باید پاسخگو باشند.

بر اساس اعلام دادگستری گلستان، پرونده این مدرسه و حکم خلع ید آن از آموزش و پرورش از سال 80 در دادگاههای گلستان مطرح است و این حکم پس از 10 سال تیرماه سال جاری اجرا و مدرسه از اموزش و پرورش خلع ید شد.

امینی معاون آموزش و پرورش گنبد کاووس در این زمینه گفت: برای خرید مدرسه از مالک بخش خصوصی تامین اعتبار شده است ولی تاکنون برای دریافت وجه شماره حساب اعلام نشده است.

وی افزود: آموزش و پرورش برای خرید این مدرسه 437 میلیون تومان محکوم شده و همه اقدامات قانونی برای تامین اعتبار انجام شده است.

وی عنوان کرد: از اعتبارات عمرانی شهرستان 300 میلیون تومان برای تعمیرات و تجعیزات داشتیم که برای خرید این مکان آموزشی در نظر گرفته شده است.

به گفته وی، مراحل اداری خرید این طرح آموزشی در دست اجراست و باید سند زده و وجه پرداخت شود.

امینی بیان داشت: هنگام اجرای حکم دانش آموزان مراجعه کرده و با اجرای این حکم مخالفت کردند.

رضوانی رئیس دادگستری گنبد کاووس هم در این زمینه گفت: 10 سال پیش درباره خلع ید این مدرسه از سوی شاکی خصوصی اقامه دعوی شده است.

وی افزود: با این حال مدرسه در تیرماه از آموزش و پرورش خلع ید شد و اکنون هیچ دانش آموزی در آن مشغول نیست.

رضوانی تاکید کرد: مدیران آموزش و پرورش و متولیان امر باید پاسخ بگویند علت اعزام دانش آموزان در ساعت درسی در مکان غیر درسی چه بوده است.

رئیس کل دادگستری گلستان نیز گفت: سال 80 قضیه خلع ید مطرح شد و رسیدگی به این پرونده 5 سال طول کشید و رای قطعی در سال 85صادر شد.

احمد فاضلیان افزود: از سال 85 تا 89 به دلیل ممنوعیت تخلیه و تعطیلی اماکن آموزشی و تلاش شواری تامین، حکم تخلیه و خلع ید را اجرا نکردیم.

وی اظهار داشت: در سال 89 دوباره درخواست خلع ید از سوی مالک بخش خصوصی مطرح شد و دستور اجرای حکم صادر شد ولی به دلیل اینکه دانش آموزان مشغول تحصیل بودند درطول سال تحصیلی از اختیارات قانونی استفاده کردیم و اجرای حکم را متوقف کردیم.

فاضلیان گفت: در تیرماه ملک از آموزش پرورش تحویل گرفته شد و ثبت نام دانش آموزان نیز از آن زمان در این مدرسه صورت نگرفته بود.

رئیس کل دادگستری گلستان تاکید کرد: متاسفانه آموزش و پرورش در طول این 10 سال از فرصتهای فراوانی که داشته برای خرید ملک استفاده نکرده است و اینکه مطرح شد پول آماده است را تکذیب می کنیم.

وی گفت: با این حال مالک آماده است در صورتی که اعتبار آماده شود ملک را واگذارکند و برخی مسئولان با ارائه اطلاعات غلط از احساسات پاک دانش آموزان سوء استفاده می کنند.

رئیس کل دادگستری گلستان بیان داشت: الان تنها راه حل قضیه توافق مالک با آموزش و پرروش است.

به گزارش مهر، درحالی محیط های آموزشی باید مکانی برای علم آموزی و قانون مداری باشد، متولیان آموزش و پرورش گنبد کاووس با اقدامشان در آوردن دانش آموزان به مکان غیر از کلاس درسی و در ساعت درسی نوعی قانون گریزی را موجب شده اند.

با این حال دانش آموزان و خانواده های گنبدی خواهان برنامه ریزی برای بازپس گیری مدرسه هستند و امیدوارند با اقدامات قانونی متولیان اموزش و پرورش و دستگاه قضایی و توافق مالک بخش خصوصی بتوانند مشکل را رفع کنند.

بیش از 55 هزار دانش آموز در گنبد کاووس مشغول تحصیل است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.095 seconds.